Tuesday, November 1, 2016

අඟහරු බලා....

Date :- 2201.10.17
@ SpaceX Center ,kottez, srilanka.



මා මෙතෙක් ගත කල ජීවිතයේ සුවිශේෂම දිනය අද.. අපගේ SpaceX ආයතනය මගින් අඟහරු වෙත යැවීමට නියමිත ප්‍රථම යානය වන miss.col-4 යානයේ සාමාජිකයන් සිව් දෙනාගෙන් අයෙකු වීම මා ලද භාග්‍යක්!

මම
එරා.



මා කේව්ප් සමාජ ජාලා වෙබ් අඩවියට මගේ හඩ පනිවිඩය ඇතුල් කලෙමි. එය වොයිස් ආකාරයෙන් සටහන් විය. අකුරු ලෙස පරිවර්තනය වී සටහන් වන්නට ගත වූයේ මිනිත්තුවකි..
"වාව්! ටයිම් එක තවත් අඩුවෙලා.."

මීට අවුරුදු එකසිය පනහකට පෙර අතීතයේ ෆේස්බුක් නම් සමාජ ජාල අවවියක් තිබී ඇති බව මා අසා ඇත්තෙමි. එහි තිබී ඇත්තේ පනිවිඩ ටයිප් කිරීමක්ලු..
අපොයි. ඒ කාලෙ මිනිස්සුන්ට කොච්චර එපා වෙන්න ඇත්ද. ටයිප් කර කර ඉන්න.. නිකන් කාලෙ යනවා..
ම්.. යානය පිටත් වීමට තව මිනිත්තු එකසිය විස්සක පමන කාලයක් ඉතිරිව ඇත.
ඇත්තෙන්ම අඟහරු මත මුල්ම ජනාවාසය ආරම්භ වූයේ මීට අවුරුදු අසූවකට පමණ පෙරයි. ඒ වන විට ලංකාවේ මෙවැනි අභවකාශ මධ්‍යස්ථානයක් වත් තිබී නැහැ. මේ SpaceX අභ්‍යාවකාශ මධ්‍යස්ථානය ආරම්භ වී ඇත්තේ මීට වසර 30 කට පෙර. මා ඉපදී වත් නැහැ. සියලු අත් හදා බැලීම් වලින් පසුව අඟහරු මත ජීවත් වන්නට මුල්ම වරම් ලැබූ ජනතාව රුසියානුවන්‍ ය. ඉන් පසු විවිධ රට වලින් එහි පංදිචිය සදහා පිරිස් යැවූහ. මේ වන විට අඟහරු මත දස දහසකට ආසන්න පිරිසක් ජීවත් වේ. ඉදිරි මාසය ඇතුලත ලංකාවෙන් එහි යැවීමට නියමිත සිය දෙනා යැවීමට පෙර පරීක්ෂණ නිලධාරීන් ලෙස අප සිව් දෙනා අද එහි පිටත් වේ.. මෙම තිස් අවුරුද්ද පුරාවටම අප මධ්‍යස්ථානයෙන් චන්ද්‍රයා, සිකුරු ඇතුලු ග්‍රහලෝක වෙත පරීක්ෂන යානා යවා ඇත. නමුත් අඟහරු වෙත පුද්ගලයන් සහිතව යවන ප්‍රථම යානය වන miss.col-4 හි පරීක්ෂන සාමාජිකාවක් වීම ඇත්තෙන්ම මගේ භාග්‍යකි.
යානය පිටත් වීමට තව ඇත්තේ මිනිත්තු 60 ක් බවත්, නිෂ්,ශාරි,නිම් හා මට යානයට ගොඩ වන ලෙස මගේ අත පැලදි ග්‍රේස් වලලෙන් පණිවිඩයක් නිකුත් විය.. යානයේ පාලන කටයුතු අපට වසරකටත් අධික කාලයක් පුරා පුහුණු කරන ලදී.. නිෂ් විසින් පාලන මැදිරි සංඥා ක්‍රියාත්මක කරන ලදී..

යානයට පොළොවෙන් පිටත් වන්නට අවශ්‍ය වේගය ලබා දෙන්නේ බාහිරව සවි කරන රොකට් වලිනි. යානය පෘථිවිය වටා කක්ෂ ගත කර වාර කිහිපයකින් වෙනත් යානා වලින් ඉන්ධන සහ වෙනත් භාණ්ඩ සෑම දෙයක්ම යානාවට පිරවීම මෙහි ක්‍රමයයි.
අප සිව් දෙනාටම කාර්යන් බෙදා වෙන් කර දී ඇති අතර අනෙක් තිදෙනාගේ කාර්යන් පිළිබඳ මනා දැනුමත් අප සතු විය යුතුය.
ශාරි, නිම් සහ මම වයස 24,21,23 වූ ගැහැනු ලමුන් වූ අතර නිෂ් අප යානයේ ගමන් ගත් එකම පිරිමි ලමයායි. ඔහුට වයස 23 විය. අපේ සහයට වූ රොබෝ සේවක අඹා විය. රොබෝ ටෙක් කොලේජ් හි උපත ලැබුනු අඹා, වැඩි දියුනු කර අප miss.col-4 හි සේවය සඳහා එවන ලදී. අප සිව් දෙනා සතු කාර්ය වූයේ පෘතුවියේ සිට අඟහරු දක්වා ගමන් පථයේ සාර්ථක ගමනක් පිළිබඳ තහවුරු කර ගැනීමයි.
අප මෙලෙස ගමන තහවුරු කර නැවත පැමිනි පසු, නැවත අඟහරු වෙත ශ්‍රී ලාංකිකයින් සිය දෙනා රැගෙන එන ගමනට නිශ් සහ ශාරි තවත් නිලධාරීන් සමග නැවත සහභාගි වීමට නියමිතය... එම නිසා යානයේ පාලන කටයුතු වලින් වැඩි කොටසක් ඉටු කිරීම ඔවුන් දෙදෙනා සතුය..
අප අත් පැලඳි ග්‍රේස් වලින් පනිවිඩය නිකුත් විය.. අප සිව් දෙනා යානය තුල වූ කුඩා කුටිය වෙත ගමන් කර ඔක්සිජන් ආවරණ පැලඳ ගතිමු. යානය පෘතුවියෙන් ඉවතට යාමේ සිට කක්ෂ ගත වන තුරු අප සිටිය යුත්තේ එහිය.. ග්‍රේස් වලලෙන් හඩ නිකුත් විය..


9...8...7...6...5...4...3...2...1
අප පෘතුවියෙන් ඈතට යමින් පැවතුනි..
යානය කක්ෂ ගත වීමට තවත් මිනිත්තු පහලවක පමන කාලයක් ගතවේ.. එතෙක් අප එම කුටිය තුලම සිටිය යුතුය.
යානය කක්ෂ ගත වූ වහා අප ඉන් ඉවත්ව යානයේ පාලන මැදිරියට පැමිනියෙමු.. ඉන්ධන හා භාන්ඩ අනෙක් යානා වලින් අප යානාවට ලබා ගත්තේ එහිදීයි.
Miss.col-4 ඔබට අපව ඇසෙනවද..!!
පාලන මැදිරියෙන් නිකුත් වූ හඩට ප්‍රතිචාර දැක්වූයේ නිෂ් ය.

පෘතුවියේ සිට අගහරු බලාාා.....

මා කෑ ගසා කීවේ ඒ අත්දැකීමේ සතුටින් හදවත පුරවා ගෙනයි..

~මුදී~

No comments:

Post a Comment